Happy Snow Event
Oké, dus mijn passies zijn skiën en werkgeluk.
Toen we jonger waren, gingen we meerdere malen per jaar skiën. We wachtten op de sneeuw en boekte last minute een weekje of weekend naar ‘de poeder’. Buiten het seizoen, dus er is in het centrum geen **** te doen, maar we konden overal skiën. Heerlijk! Lekker actief buiten. De hele dag sporten en aan het eind van de dag een bar opzoeken voor de après ski. Met een bakkie op naar huis om te koken en te eten en dan een spelletje of een boek lezen en op tijd naar bed om voorbereid te zijn op een volgende dag skiën.
Hoe kan je dat nou combineren met werk?
Stel nou dat er mensen zijn die ook van skiën (of snowboarden) houden en die meer willen weten over het inzetten van werkgeluk om meer performance uit hun teams te halen of om daar zelf meer passie of werkgeluk uit te halen. Dan zou je een programma kunnen maken, waarbij je steeds een stukje theorie meegeeft, dat ze kunnen laten bezinken tijdens het skiën en daar later weer op verder gaan. Tussendoor hebben deze mensen 24/7 een werkgeluk coach om zich heen, waar ze vragen aan kunnen stellen, verdieping kunnen zoeken of hun dilemma’s aan voor kunnen leggen.
Gaat dat werken?
Als je wilt weten of iets werkt, dan begin je gewoon met een pilot. Je bedenkt hoe het zou kunnen werken, dan probeer je het in het klein, leert van die ervaring en bekijkt dan of het levensvatbaar is of niet. Experimenteren heet dat! We hebben een oplossing bedacht en we willen uitproberen of het werkt. Ideetje pitchen bij de budgethouders, een klein budget los peuteren en gaan!
Gewoon doen!
Natuurlijk heb ik dit idee besproken met een paar mensen die er verstand van hebben. De een zegt “gaaf!”, de ander zegt “Ik houd niet van kou” en een derde kijkt bedenkelijk, maar durft je idee niet af te schieten.
Dus ik heb het gewoon gedaan. In december 2022 heb ik het eerste Happy Snow Event georganiseerd. Met een kleine groep ondernemers vertrok ik naar Sölden om Werkgeluk en Passie voor skiën te combineren. Met een programma dat op alle rustmomenten theorie en inzicht gaf en waarbij je tussen de bedrijven door kon skiën of snowboarden.
Ik heb er een hoop van opgestoken, bijvoorbeeld dat feedback op je geweldige idee best hard aan kan komen. Maar ook dat ik in dit soort gevallen ‘intimiteit’ belangrijker vind dan ‘omzet’. Je kunt dit event ook met 10 cursisten doen, maar dat gaat tenkoste van het contact. Ook dat het regelen van skipassen best veel tijd kan kosten en dat je cursisten dan op jou zitten te wachten. Hier en daar heeft het nog wat aandacht nodig.
Heb je interesse in een Happy Snow Event? Of wil je weten wat ik er nog meer van geleerd heb? Neem dan even contact met me op.